Välkommen till Saronja

Uppväxten av vår sibiriska katt.

Hör ni hur det knakar?

 

Den lilla damen börjar bli stor i dubbel bemärkels. Nyss upptäckte jag att hon börjat byta sina tänder. Nu har hon dubbla hörntänder i överkäken på båda sidor. Det ser ganska kul ut men de gamla tänderna sitter löst så de kommer att ramla vilken dag som helst. Det värsta är att det luktar skunk ur munnen på henne just nu, jag tror att det beror på tandömsningen men jag är inte säker, det ser inte inflamerat ut iaf.

Hon är så mysig, älskar att ligga i knäet eller bli buren runt sittandes på min axel med nosen in burrad i halsgropen. När hon ligger i mitt knä kan hon ligga och titta på mig med sina stora ögon länge, länge. Tillslut kommer det en tass och klappar mig försiktigt på kinden, sen kommer Saronja upp och pussar i ansiktet. Hon blir så ivrig och hon vet inte hur hon ska kunna visa hur mycket hon älskar sin matte :O)Hon vill gärna gosa i ansiktet och burra in nosen i armvecket eller under hakan där det är varmt och mysigt.

juli 15, 2008 Posted by | Saronja | Lämna en kommentar